loading...
مجله حباب سبز
شایان سعادتمند بازدید : 138 شنبه 23 بهمن 1400 نظرات (0)

صفحه نمایش قدرتمند‌تر از همیشه

بالاخره اپل در زمینه صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود دست به تغیر اساسی زد و قدرتمند‌ترین صفحه‌نمایش در میان پرچمداران خود را برای آیفون 13 پرو مکس در نظر گرفت. این پرچمدار به صفحه نمایشی 6.7 اینچ با رزولوشن 1284 x 2778 از نوع اولد و فناوری Super Retina XDR مجهز شده است. این صفحه نمایش با تراکم پیکسلی 458ppi در هر اینچ، می‌تواند کیفیت بی‌نظیری را ارائه کند. از نظر روشنایی هم این صفحه‌نمایش می‌تواند توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت (شمع در متر مربع) را دارد. به همین دلیل این صفحه‌نمایش در شرایط نوری متنوع و حتی تابش مستقیم نور خورشید وضوح تصویر بسیار عالی و چشم نوازی دارد.

 اپل برای ارائه بهترین تجربه دیداری مخاطبان، از نمایشگر باکیفیت OLED بهره برده و سایز نمایشگر را 6.7 اینچ قرار داده است. نمایشگر گوشی آیفون 13 پرومکس از نرخ بروزرسانی خیره کننده 120 هرتز پشتیبانی می کند و قابلیت ارائه حداکثر روشنایی 1000 نیت در حالت عادی و 1200 نیت در حالت HDR را برخوردار است که یک نمایش بصری عالی را ایجاد خواهد کرد. آیفون 13 پرو مکس در قسمت تراشه و پردازنده های مرکزی و گرافیکی نیز ارتقا پیدا کرده و عملکرد گوشی را بهبود بخشیده است. شرکت اپل از تراشه 5 نانومتری A15 Bionic بهره برده که قدرتمندترین تراشه طراحی شده در گوشی های جهان شناخته شده است. پردازنده مرکزی نیز از شش هسته تشکیل شده که سرعت هسته آن نیز با افزایش محسوسی همراه بوده و به 3.22 گیگاهرتز ارتقا پیدا کرده است و پردازنده گرافیکی نیز از 4 هسته به 5 هسته تغییر یافته است.

در بخش حافظه نیز رم 6 گیگابایت و حافظه داخلی 1 ترابایت فراهم آمده است که می تواند سرعت بیشتری را در اجرای برنامه ها ارائه کند و فضای لازم را نیز برای ذخیره سازی به وجود آورد. در قسمت ها دوربین ها نیز، از 3 لنز و یک سنسور تشخیص عمق استفاده شده که از رزولوشن های 12 مگاپیکسل برخوردار هستند و کیفیت بسیار بالایی را در عکاسی از سوژه ها ارائه می کنند. لنزهای به کار رفته در این گوشی متشکل از لنز واید، تله فوتو، اولترا واید و سنسور تشخیص عمق است و تجهیز شدن به قابلیت عکاسی ماکرو از مهم ترین تغییرات در آیفون 13 پرو مکس است که در ادامه بیشتر به آنها خواهیم پرداخت. ارتقا 700 میلی آمپری ظرفیت باتری به نسبت آیفون دوازده پرومکس از دیگر ویژگی های این گوشی جدید اپل به حساب می آید که عمر و ماندگاری باتری را به مدت 2.5 ساعت ارتقا و بهبود بخشیده است.

نمایشگر گوشی iPhone 13 Pro Max

گوشی آیفون 13 پرو مکس در قسمت نمایشگر با پیشرفت های رضایت بخشی همراه بوده که کیفیت به مراتب بالاتر و تقویت شده تری را برای ارائه دارد. نمایشگر این گوشی جدید اپل از نوع OLED است و از فناوری هایی همچون دالبی ویژن و HDR10 نیز بهره گرفته است تا بالاترین سطح از کیفیت نمایش را در یک گوشی ارائه کند. اندازه نمایشگر این گوشی 6.7 اینچ است و نسبت صفحه نمایش به بدنه %87.4 است و با توجه به کیفیت بسیار بالای نمایشگر، یک نمایش بصری عالی از محتوا را ارائه می کند. در نمایشگر 6.7 اینچی این گوشی، رزولوشن خیره کننده 1284 × 2778 فراهم آمده است که نکته قابل توجه، تراکم پیکسلی آن در هر پیکسل است.

در هر اینچ این نمایشگر 460 پیکسل قرار گرفته است و این میزان از تراکم پیکسل یکی از دلایل مهم برای کیفیت بسیار بالای نمایشگر بوده است. ارائه حداکثر روشنایی 1000 نیت و ارائه روشنایی حداکثر 1200 نیت در حالت HDR از دیگر مشخصه های ارتقا یافته نمایشگر گوشی اپل 13 پرو مکس 1T است که در مواقعی که نور محیط بالا باشد و یا در تایم هایی که در زیر نور مستقیم آفتاب قرار دارید، 25% روشنایی بیشتری را می کند و با حفظ اصالت رنگ ها، یک نمایش بدون نقص را ارائه خواهد کرد. نرخ بروزرسانی 120 هرتز دیگر تغییر بسیار مهم نمایشگر این گوشی است که سرعت رفرش صفحه نمایش را در صورت لزوم به صورت خودکار از بین 10 تا 120 هرتز افزایش می دهد و در صورت عدم نیاز، آن را کاهش می دهد و در مصرف انرژی گوشی نیز صرفه جویی می کند.

عکاسی و ضبط فیلم با لنز ماکرو

همانطور که اشاره کردیم، لنز ماکرو از جدیدترین ویژگی های مهم در طراحی دوربین های گوشی آیفون 13 پرو مکس حافظه 1 ترابایت عنوان می شود که قابلیت عکاسی و ضبط فیلم از سوژه ها را در فواصل بسیار نزدیک ایجاد کرده است. این لنز پرکاربرد، به مخاطبان این امکان را می بخشد تا از سوژه هایی نظیر یک گل تازه شکفته از فاصله نزدیک 2 سانتی متر نیز عکاسی کنند. این لنز در فواصل 2 سانتی متر، به خوبی و با نهایت دقت بر روی سوژه فوکوس می کند و کوچک ترین جزئیات را به هنر انتزاعی تبدیل خواهد کرد.

پردازنده‌ای بی‌رقیب

یکی دیگر از مشخصات بسیار قدرتمند در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، پردازنده آن است. آیفون 13 پرو مکس همانند تمام اعضای این خانواده به پردازنده قدرتمند و اختصاصی A15 بایونیک مجهز شده است. دو هسته قدرتمند‌تر به همراه چهار هسته با صرفه انرژی کمتر، 6 هسته این پردازنده با معماری 5 نانومتری را تشکیل می‌دهند. به گفته اپل این پردازنده توانایی ارائه عملکرد سریع‌تر 50 درصدی به نسبت پردازنده A14 بایونیک را دارد. در بخش پردازنده گرافیکی یا همان GPU هم اپل این بار از پردازنده گرافیکی قدرتمند تر 5 هسته ای به نسبت پردازنده گرافیکی آیفون 12 پرو مکس بهره برده است.

دوربین سلفی بهترین گوشی اپل

دوربین سلفی آیفون 13 پرومکس از لحاظ سخت‌افزاری تفاوت چندانی با نسل قبل ندارد و شاهد همان لنز 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 هستیم، البته این موضوع به این معنا نیست که کیفیت دوربین ثابت مانده بلکه به لطف بهبودهای نرم‌افزاری و هوش مصنوعی بهتر شاهد افزایش کیفیت جلو در بهترین گوشی اپل هستیم.

سخت‌افزار دوربین در میان تمام نسخه‌های آیفون سال 2021 یکسان است و به کمک دوربین جلوی باکیفیت دستگاه می‌توانید تصاویری واضح و در عین حال جذاب را ثبت کنید. در فضای باز شاهد عملکرد بسیار مناسبی از این دوربین هستیم و تصاویر ثبت شده توسط آن جزئیات، وایت بالانس و نوردهی  مناسبی دارد.

https://hiradmarket.com/cat/iphone/

https://www.apple.com/us-edu/shop/buy-iphone/iphone-13-pro/6.7-inch-display-1tb-gold-unlocked

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
مجله حباب سبز یک مجله همگانی برای تمام افرادیه که علاقمند هستند از حوزه های مختلف و گوناگون اطلاعات کسب کنند. ما سعی میکنیم که با در نظر گرفتن مباحث روز، مطالب مهمیو در اختیار خوانندگان عزیز قرار بدیم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 52
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 972
  • بازدید کلی : 8,540